SELAMAT MELAYARI MYBLOG

MUAT NAIK TERKINI DI BLOG SAYA

Sabtu, 24 April 2010

Rumah Jiran Terbakar


Pada jam 1 pagi 22 april, aku dikejutkan dengan bunyi hanfon aku, tertera nama kawan, terfikir kenapa plak jam 1 pagi tepon aku..dah takda hari siang ke. bila ku angkat dia kata...cikgu bawa keluarga keluar rumah, umah jiran terbakar. aku pun dengan tenangnya memberitahu isteriku untuk gerak alia dan afif, terus keluar. sempat aku amik hanfon, beg duit, buku bank dan sijil2..letakkan dalam kereta, bawak kereta keluar. aku lihat umat jiran aku, cikgu jugak sedang terbakar. kiranya selang sebuah rumah dengan rumah aku.bomba baru sampai.aku hantar keluarga aku pi lepak umah pengasuh. alia dah mula ketakutan. segalanya berakhir jam 3 pagi. agak lama nak dipadamkan kerana kebetulan siang hari tadi memang tiada bekalan air, kerja2 maintenance SAJ.
jam 3 semua masuk tidor, jam 6.30 plak jiran tekan loceng pintu umah aku,beritahu aku...api ada lagi..terus tepon bomba.dalam 10minit dia sampai dan katanya terbakar lagi ni di kawasan tangki air...getah tu...jam 8 setel semua...habis semua barang2 nya tak dapat diselamatkan...tuan rumah sempat menyelamatkan dirinya dan kereta honda beliau.syukur semua selamat...buat akak...sabar lah ya...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...